Allt gick bra MEN....

Efter att pappa Klas varit borta på tjänsteresa i nästan en hel vecka så kom då den efterlängtade lördagen då jag och lillgubben skulle hämta pappa på Arlanda.
Allt har flytit på bra hela veckan. Har passat på att ha över vänner som inte ännu hälsat på Leo och varit och lekt i parken tillsammans med en annan Kina-kompis, varit på biblioteket och lånat lite böcker. Tiden har gått.
Lördagen kom som sagt med besked vill jag lova. Jag vaknade med världens värsta huvudvärk. Tänkte att det kanske skulle gå över med en kopp starkt kaffe! Leo åt sin frukost men jag fick inte i mig ett endaste dugg då jag mådde såååå illa! Jag öppnade köksfönstret för att få andas in lite frisk luft och då kändes det lite bättre. Jag insåg ganska snabbt att den här huvudvärken inte kommer att släppa av en Ipren utan till det här behövs starkare tabletter, som ex MIGRÄN-tabletter!! Har drabbats av detta tidigare men bara då jag tagit ut mig vid löpning. Å då vet jag, vis av erfarenhet, att det enda som hjälper är migräntabletter och att få sova. Vad göra??

Jag satte på Leos stora favorit för tillfället: Teletubbies - och hoppades att han skulle nöja sig med det ett tag. Men faktiskt inte den här gången. När han pratade så kändes det som att mitt huvud skulle sprängas i bitar. Det är väl klart att han vill ha uppmärksamhet av mamma!

Jag tog till min livlina! Jag ringde min kusin Cilla som utan att blinka sa att "Självklart kommer vi". En stund senare kom alla 4 - 2 vuxna och 2 barn. Jag fick mina efterlängtade migräntabletter och kunde gå och "dra nåt gammalt över mig" och sova!

När klockan var halv ett vaknade jag och det kändes som jag hade en rejäl bakfylla och huvet kändes som en stor ballong fylld med stenar. Men jag kunde gå upprätt! Det var tyst i huset. Men bara en liten stund senare kom alla in genom dörren då de varit och uträttat lite ärenden och Leo hade liksom bara hängt med. Det var FÖRSTA BARNVAKTEN  kan man säga! Å det fungerade så himla bra! Jag visste inte riktigt hur jag skulle tacka för det här var helt ovärderligt för mig! Anders t om erbjöd sig att åka till Arlanda för att hämta Klas!

Jag och Leo satte oss sedan i bilen för att hämta pappa Klas på flygplatsen. När Klas uppenbarade sig blev Leo lite blyg...men det gick över ganska fort. När vi väl kom hem så var det full fart på "buseriet" igen och sen fick ju Leo en present av pappa också! En buss som spelar en (sjukt lång) melodi! Det blev väldigt uppskattat...dock inte av alla ;=)






Kommentarer
Postat av: Karin

Jag tycker att du har en riktigt nice sida! Har du lust så slå även ett öga på min :D.

2011-07-11 @ 06:21:04
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0