Nytt datum!

Jag hade sett fram emot att vi skulle få åka den 25 mars. Men nu blir det 8 april istället. Ja...vad ska man göra...ingenting helt enkelt. Det är bara att inse att så är det. Det går inte att påverka på nåt sätt! Ytterligare papper att fylla i men nu ligger det i allafall en preliminär bokning för oss den 8 april. Men vi hade tänkt åka några dar tidigare för att kunna uppleva Peking lite grann innan. Å hinna köpa lite kläder, paraplyvagn, presenter till barnhemmet osv osv. Varför får man bara ta med sig 20kg!?

Det vi gjort nu är att vi fyllt i ett papper med lite info om oss själv, som passnummer, födelsedatum, nationalitet, årsinkomst, vad vi jobbar med osv. Jag tycker vi redan fyllt i en massa men det ska ju vara enligt konstens alla regler ;o) sedan fylla i papper för visumansökan förstås och ett papper som går till resebyrån med vad vi har för önskemål som ex. tidigare avresedatum osv. Det gäller att läsa allt väldigt noggrannt för att inte missa nåt.

Passfoton har vi tagit också. 8 stycken! Som inte går till ett nytt pass...nej, det ska dels gå till visum ansökan och sen ska man ha med en massa foton till Kina också. Tur vi inte såg ut som brottslingar på korten! ;=)

Tips från andra som adopterat är mycket värdefullt! Tack Irene för dina tips och Karin också! Vi köpte en bärsele för det tror vi kommer vara bra för anknytningen. Det är nästan så att vi ställt in oss på att det är en stabil liten kille som är glad och positiv (enligt rapport från barnhemmet) men vi ska nog vara förberedda på att det kan bli helt annorlunda.

Jag håller på att virka en snuttefilt till honom som jag inte vet om jag ska skicka tillsammans med fotona på oss eller om jag ska ta med den när vi åker... Försöker krama den lite extra så "vår doft" ska finnas på den.

Kläder har vi nu en hel del. Jag köpte senast igår...(Va? tycker ni jag köper kläder ofta??) men då var det två pyjamas eftersom jag(eller rättare sagt Leo) inte haft någon förut. Sen råkade jag köpa ett par mjukisbyxor också. Vi har även fått mycket. Jättefina kläder! Jag är så glad och tacksam för att det är så många som tänker på oss alla tre! 

   

Kommentarer
Postat av: Iréne

Vad jobbigt att resan skjuts upp när ni väntar så! Får ni bara ta med 20 kg bagage när ni åker till Kina? Vad flyger ni med för bolag? Vi flög med SAS och fick ta med 30 kg incheckat bagage och 8 kg handbagage per person. Däremot på inrikesflyget fick man ta med 20 kg incheckat och 5 kg handbagage. Man kunde lämna saker på hotellet i Beijing. Det är mycket papper och foton som ska med till Kina. Vi fick anvisningar av AC om att ta med x antal kopior av diverse papper. Inget av detta behövdes i provinsen. Men det är kanske olika i provinserna vad de vill ha. Ska pojken heta Leo? Jättefint! Ni gör rätt i att ha bärsele till Leo. Han känner närhet och er lukt, man har möjlighet till ögonkontakt. Linn somnade alltid gott i bärselen. Dessutom är inte alla miljöer helt barnvagnsvänliga. Trafiken i Beijing är ganska häftig så man får se sig noga för när man ska över gator, även vid "grön gubbe". Själv höll jag på att bli påkörd av en cykel en kväll! Det var innan vi åkte till provinsen. Annars är Beijing en häftig stad med kontraster, det nya mot det gamla. Överhuvudtaget var det en häftig resa på flera plan.



/Iréne

2010-02-14 @ 19:37:14
Postat av: Karin

De flesta saker i världen står det "made in china"på så köp inte för mycket med er dit!Det kan också vara kul för Leo att få med minnensaker från Kina. Finns barnsäkra hårda leksaker att köpa där, precis som Irene skrev så är "hårda paket" roligast. Dessutom är det hygieniskt, lätt skölja av,efter ha varit på hotellgolvet.Köp också CD med barnsånger med er hem... Kram Karin

2010-02-17 @ 18:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0