Mycket på en gång...

Oj, vad det är roligt att det händer grejer! Igår kom mail från FFIA på adressen till barnhemmet. Vi ska nämligen ta lite foton på oss själva och skicka det till vår lille son! Det är ingen garanti att det kommer fram men man kan alltid göra ett försök... :o) Kanske ska man skicka med ett litet gosedjur (som en väninna föreslog) - det är ju faktiskt ingen dum idé! Om det gosedjuret hamnar hos någon annan av barnen på barnhemmet så gör det ju inget. Vår son kan sedan få så många gosedjur han vill!
Efter att ha shoppat lite kläder (eehhh...ganska mycket) så tänkte jag att jag skulle tvätta dem. Det kändes lite konstigt...tvätta barnkläder. Å sedan hänga upp dem. Det va gulligt! Tänk att man kan bli glad för en sådan liten sak!
Igår var jag till hemutredaren och fick lite underskrifter på papper som ska skickas vidare till FFIA så snart som möjligt. Eller rättare sagt när Klas har kommit hem från sin långresa och kan underteckna! Sen är det bara att vänta på inbjudan från Kina för att kunna skaffa visum och resan blir då definitiv! Det är ju så otroligt spännande!
Eller vad tycker ni som läser och följer min blogg? ;o)

Kommentarer
Postat av: Iréne

Jag kommer ihåg känslan när jag tvättade de små barnkläderna inför resan, jag kände likadant som du beskriver. Ge gärna er son ett gosedjur, men jag kan rekommendera att även ge något "hårt" att leka med när ni träffar honom. Vi hade med oss gosedjur till Linn, hon är fortfarande inte intresserad av dem, förmodligen inte van vid den typen av leksaker. Däremot hade vi med "burkar" som kan stapla i och på varandra. Vi hade köpt dem som present till barnhemmet, men Linn fick dem och har fortfarande roligt med dem. Hon har inte fattat det här med att bygga och konstruera än, men hon slår dem mot varandra och i golvet så att det låter. Och hon är så nöjd med det.

Ni har verkligen en spännande resa framför er. Lasse och jag kände när det var dags att lämna Beijing, att vi vill tillbaka. Hoppas att Linn kommer att vara intresserad av att åka till Kina när hon blir äldre.



/Iréne

2010-02-13 @ 20:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0