Nästa år vid den här tiden!

November 2009: Allt är grått och trist och ensamt. Alla "andra" har barn och en del firar första julen med sina barn. Känner mig ensam och utanför all den här gemenskapen. Vill inte fira jul! Jag vill resa bort så jag slipper julen i år. Känns som att vi är det där stackars paret som bara blev över på nåt sätt. Utan barn...stackrarna... Julen sniglar sig fram och dagarna kryper sig fram och jag längtar bort till något annat. Kanske utomlands.  

November 2010: Jag är mamma och Klas är pappa! För första gången på länge kommer jag att känna att det är roligt att se fram emot julen och till och med fira julen när jag har en liten krabat som jag kan skämma bort. Julen har fått en annan innebörd och jag ser en förväntan i mitt (förlåt vårt) barns ögon inför julen. Kanske blir hon/han rädd för tomten och då kan jag förklara att tomten är snäll mot alla. Jag kan läsa julsagor framför brasan, vi kan spela spel tillsammans allihopa, vi kan leka tillsammans...och så helt plötsligt är julen över. Vad fort tiden gick...och vad roligt vi hade. Jag har lärt känna en ny människa. En människa som finns i vårt liv och som gör oss till en hel familj. Livet har fått en ny innebörd. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0