Barn...barn...barn...

Ibland blir det bara för mycket....Inne i en period då det är alldeles för mycket i skolan, dessutom har jag blivit förkyld igen!! Grrrrr. 3:e gången på ca 3 månader! Jag som skryter om att jag (nästan) aldrig är förkyld. Blir så trött på det!! Då känner jag att det blir alldeles för mycket att försöka vara glad åt andras lycka när jag har svårt att vara glad själv. Missförstå mig rätt... Orkar inte se stora tjocka magar, eller veta att någon är gravid (ååååååååååå va kul!!!)! Då är det lika bra att jag stannar hemma och deppar för mig själv. Orkar knappt träffa några barn, inte några små i allafall.
I fredags när jag skulle hämta ut pengar från Bankomaten såg jag en ursöt liten kinesisk flicka med sin kinesiska mamma förstås...Hon hade precis fått en klubba men såg ändå så ledsen ut. När jag hade hämtat mina pengar och gick tillbaka samma väg så stod hon bredvid sin mamma och bara tittade rakt ut. Hon var så himla söt med sitt svarta hår. Hon var kanske 2-3 år. Jag hade god lust att "ta henne med mig"! Tänkte att om jag var hennes mamma så skulle hon nog se mycket gladare ut ... :o)
Dom här tankarna får jag aldrig om ett "svenskt" barn. De små kinesiska barnen tilltalar mig mer, kanske för att jag redan i sinnet befinner mig i Kina...vad vet jag. Så fort jag ser ett adopterat barn (blir ofta ganska tydligt när föräldrarna är blonda och blåögda...) så vill jag slänga mig fram och ställa tusen frågor. Hur känns det? Är ni lyckliga? Hur länge har barnet varit hos er? Hur blev ert första möte? mm mm.  Varför är det ingen som frågar mig nånting? "Hur mår du?" kan vara en bra fråga kanske. Jag tror inte jag har fått den frågan nån gång faktiskt. MEN skulle jag varit gravid, visst hade jag fått den frågan då, jodå, både en och två och tre gånger. Jag är den osynligt gravida kvinnan. Nä, jag tror jag drar ett täcke över huvudet och ställer klockan på mars 2011.


Kommentarer
Postat av: Karin

Visst kan du ställa frågor till dem som adopterat! Det är bara bra få många referenser hur det känns och går till. De flesta får ett "kär i första ögonkastet" men för en del måste kärleken växa fram. Håller med om att ingen frågar hur man mår, då vi väntar adoptivbarn. Bara för att vi inte får tunga ben och blir hårda i magen får vi andra sjukdomar som hör adoptionsgraviditeten till.( psykisk trötthet bl.a) Tror det beror på att de inte vet hur de ska hantera saken, de har sett födslofilmer ihop med andra på MVC men inte hur en utredning,barnbesked känslorna kring ovissheten hur länge ni får vänta etc.Vi som adopterat vet detta av erfarenhet,så fråga på!Strunt samma om det är i kön på IKEA,eller Lindex.Tråkigt bara när inte nära vänner eller släktingar orkar bry sig men kräver man ska förstå deras trötthet, värk ,oro. Kram

2009-03-15 @ 16:44:27
Postat av: Iréne

Jag har full förståelse för dina känslor kring graviditet och stora magar. Det går upp och ner det där. På jobbet har det varit babyboom under flera år. Tycks ha lugnat ner sig något nu. Även i släkt- och vänkretsen "spottar" folk ur sig barn. Det känns periodvis jättejobbigt att umgås med barnfamiljer. Blir ofta ledsen efteråt, eller bävar inför att träffas. Ibland känns det rätt hopplöst...



/Iréne

2009-05-16 @ 15:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0