Luften har tagit slut...

Känner mig så otroligt tom idag...efter gårdagens besked om köerna. Tala om det för en person som är gravid...du får gå med din mage i 4 år innan bebisen kommer ut...det är ju absurt. Luften har gått ur mig och nu känns den där väntan alldeles för lång och jag funderar på vad man hinner göra på 4 år? Gå klart skolan: definitivt! Jobba: ja, definitivt, i minst 2 år!. Resa Jorden Runt: Ja visst, bara man hade pengar så skulle man ju kunna göra det i 4år... Måste vi köpa ny bil: ja, det måste vi troligtvis, vår "morran" kommer kanske inte att orka till 2012. Men å andra sidan kan vi ju åka omkring med vår 2 sitsiga cab eftersom vi ändå inte har några barn. Nytt medgivande: ja, det måste vi ju skaffa 2 gånger eftersom 1 medgivande bara gäller i 2 år. Jag (läs: Vi) är ju också gravid men det syns inte. Ingen frågar längre heller. I början tittade alla på magen för att se om det hade blivit någon "förändring" där. Nu tittar ingen längre... 
Min kvinnlighet sitter inte i om jag kan bli gravid eller inte, sa en klok vän till mig för länge sedan. Ja, jag vet att det är sant, men jag har blivit lurad på det. Långnäsa... 

Kommentarer
Postat av: karin

Vet ju hur det är bära barnet i sitt hjärta i stället för i magen,väntan, längtan och förväntan. en adoptionsgraviditet syns inte, är en lång och utdragen process där jag "gick över tiden" flera år.Tyvärr är det bara acceptera och försöka stå ut, utan att bli en bitter människa, för ditt älskade barn vill ha en positiv mamma och vill ha en mamma som inte glömt bort hur man ger kärlek!

2008-09-23 @ 15:35:36
Postat av: Cecilia

Hej vännen! Vilket oerhört trist besked! Fyra år är en lång tid... Jag "lider" med dig och tänker på dig ofta, det vet du!



Kram, Cecilia

2008-09-28 @ 14:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0