Vad är det med folk?

Suck. Blir trött på dom som tror sig veta bättre än en själv när det gäller adoption. Komma med en massa bra förslag och dessutom tro att vi adopterar för att "rädda ett barn från ett barnhem". Eller se så där falsk ut i blicken och säga "Åh, men vad roligt" när man berättar att man har ett adopterat barn och sedan le ett ytterst falskt leende...Nästa gång ska jag "bara" säga att jag har en son bara för att slippa alla dumma kommentarer och frågor och påståenden från folk som tror sig veta mer än en själv om hur det är att adoptera och hur processen går till.

När man adopterar ett barn - är man då några slags superhjältar?! Jag bara undrar? Hade en diskussion med en kvinna igår och när jag sedan berättar att vår son kommer att få ett syskon så småningom så lyser falskheten genom ögonen på henne när hon ler stort, blinkar med ögonen och säger "guu, va mysigt..guu, va roligt". Usch, jag ville bara gå därifrån. Låt mig vara, tänkte jag... Inte sagt att alla reagerar och kommenterar som den här kvinnan. Men hon är inte den enda som gör det.

Kommentarer
Postat av: Karin

ja du...trött man blir att höra att man är duktig som adopterat och ger ett barn en framtid.Tänker biologiska föräldrar att de ska rädda en spermie kanske? men de flesta är urgulliga och förstår vad det handlar om, tur det! kram från karin

2011-04-07 @ 21:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0