Tiden går helt plötsligt väldigt fort!!

Det är bara att inse: man ska helst inte kombinera nytt jobb, ombyggnad av kök & bad samt adoption! Det blir alldeles för mycket att hålla reda på. Ett nytt jobb med en massa nya intryck och för att vara riktigt ärlig: väldigt mycket att göra och på gränsen till acceptabelt. Att ombyggnaden kommer i samma veva - ja, det får vi väl kanske skylla oss själva för. Hade vi inte varit så sega så hade vi haft ett nytt kök och ett nytt badrum redan förra året vid den här tiden. Adoptionen har gått fort så här på slutet i och med vårt beslut att adoptera ett barn med särskilda behov. Men när man väntat så länge så tror man att man ska få vänta ett bra tag till. Men från det att alla papper var insamlade och inskickade till FFIA så tog det ju faktiskt bara 5 veckor tills vi fick vårt efterlängtade barnbesked. Det får man ju tycka är rätt snabbt!

Nu är det snart bara 1 vecka kvar till avresa och det känns nu som att tiden går för fort! Det är mycket att tänka på och jag är mest orolig för att vi inte ska få med oss alla viktiga papper. Det som är mest troligt är att alldeles för många papper åker med av bara farten...

Ett besök hos Försäkringskassan idag gjorde att vi får lov att lämna och fylla i en massa papper igen. Men jag måste ju säga att man blir ganska luttrad efter ett tag..."jaha...det här pappret ska också fyllas i...och skickas så snabbt som möjligt...ja ja, vi gör väl som dom säger att vi ska göra..."
Damen på kassan var väldigt trevlig och vi blev faktiskt lite klokare och det var snällt av henne att kunna boka in oss på så kort varsel! Hon fick lite positiv feedback vilket jag tror är sällan förekommande då man jobbar där.

Nu ska jag nog försöka ta det lugnt så jag är pigg och utvilad tills det är dags att resa till Kina! Som dom säger på Kap Verde - "No stress"


Kommentarer
Postat av: Vendla

Rara Gabriella!

Jag beundrar dig för din uthållighet! Jag önskar dig all lycka!

2010-03-31 @ 09:49:44
URL: http://skogsviola.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0