Suck...

Nyss hemkommen från en härlig resa på Kap Verde för att fira min 40-års dag! Haft det superskönt! 25 grader varmt, 23 i havet, ljumma vindar, bra surfing, låååång härlig sandstrand, turkost vatten ...osv osv. Bodde på ett hotell utan barn också så det var ganska skönt. Vägrar nämligen bo på ett "Bamse-hotell" när vi själv inga barn har (ännu!) och vet inte om jag vill bo på ett sådant hotell även om jag skulle ha barn... Känner mig nöjd med livet som det är just nu...tills......Klas kommer hem och säger att "det sista paret ut" att bli gravida nu är gravida. Nästa år lär vi väl sitta ensam på nyår då alla våra kompisar nu har fått barn. Ensam kvar...eller vad ska man säga? Ingen vill väl fira nyår med ett barnlöst par då alla andra har små bebisar och de kan prata om allt som hör till, blöjor, bajs & kiss, gå på potta, amning, graviditet och allt man nu kan prata om när man har småbarn...vad vet jag. Är det ok om jag går i ide tills nästa sommar då den lilla/lille har ploppat ut så jag slipper se den där gravida magen växa?
Varför ska det vara så här? Ja, jag vet...jag har accepterat att vi inte kan få barn, jag vet att vi står i adoptionskö, JA, självklart längtar jag efter vårt lilla barn som kommer om sådär en 100 år ungefär. Varför är det då så jobbigt med gravida tjejer?

Kommentarer
Postat av: karin

Såklart det är jobbigt se stora magar! Du har ju en elefantgraviditet, så lååååång alltså. Andra hinner tom få syskon innan ni får ert första.Du är jättegravid men det syns inte, inga frågor hur du mår, hur det känns,om du tror det väntade barnet är pojke eller flicka.Men glöm inte att andra måste få känna glädje över sina barn endå.....kramar

2009-01-02 @ 10:48:35
Postat av: Cecilia

Hej vännen! Vad härligt att ni haft det skönt på Kap Verde och ett stort grattis på den stora dagen! Jag tänkte på dig den 18:e! Kram, C. och minimonstren... ;-)

2009-01-04 @ 11:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0