Lycka! .... och lite kiss och bajs

Känner mig lite löjlig...kan man bli lycklig över att Leo nu (kanske) slutat med blöja?? Gjorde tappra försök i somras med att försöka bli av med den där eländiga blöjan. Bajseriet har han länge skött på toaletten men kissandet har han gärna gjort i blöjan. Kissblöja...finns det något obehagligare? Usch! Man kan väl säga att han gjort lite tvärtom. Han har nämligen haft torr blöja på morgonen, efter en hel natt, ett bra tag. Vad glad man blir av det då... Förresten finns det en annan sak att bli glad över också. Å det är nattningen. Efter en låååång period av att "ligga inne i hans rum och vänta tills han somnat" - så har vi nu (tack vare min kära vän Gunilla som är förskolelärare sen länge tillbaka) en cd-spelare inne i Leos rum och spelar lugn musik, typ meditationsmusik, efter att vi läst en saga. Vi trodde själva att det skulle vara någon slags "invänjningstid" men det funkade med en gång. Vad förvånad man blir! Å varför inte komma på en sån sak själv? Jahapp...vad ska vi nu göra på kvällen när vi får så mycket tid över?? Det finns så många glädjeämnen i vardagen som Leo bjuder på. Att han dessutom pratar mycket och bra gör att vi kan kommunicera med honom på ett annat sätt än förut. Nu förstår han ju vad vi säger och vi förstår honom (i 9 fall av 10 i allafall). Hade min mamma varit i livet hade hon varit superlycklig och jätteglad för alla Leos framsteg. Jag kan höra hennes röst och hur hon uttrycker sig... Må gott, allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0