Smart kille :=)

Härom kvällen tittade vi på de vi spelade in när vi var i Kina och fick Leo. En väldigt speciell stund är ju förstås när vi är hos Civil Affairs och vi väntar på att hans nannys ska komma med honom. In kommer en liten rädd pojke, nyvaken och full med myggbett. Tittar jag på Leo idag så är det väldigt stor skillnad. Idag är det en glad kille med mycket bus och även en mycket smart kille. Det är nog vid sådana stunder som man inser hur mycket han egentligen förstår även om det där med att uttrycka sig inte fungerar fullt ut. Han är en riktig "bubblare" och härmar hela tiden och har en stark vilja att lära sig.

Idag t ex så skulle vi gå till Coop och handla lite. Vi kommer med vagnen ner mot gångstigen och jag ser att Leo är lite snorig och jag frågar om han vill att jag ska snyta honom. Å det vill han. Vi stannar och jag snyter honom, tar på mig handskarna och säger sedan att pappret ska vi slänga i en skräpkorg. Jag börjar gå. Då säger han "mamma, skräpkorg" och pekar bakom mig. Jag tror att han bara skojar och vänder mig om och vad har jag där? Jo, en skräpkorg! Lite undangömd bakom en stor grushög. Han är också en mycket observant kille...
De här händelsen är kanske nåt som man kan tyckas är nåt banalt men för oss är det ytterligare ett tecken på att han har en stor förståelse för vad vi säger. Sen lyssnar han ju inte alla gånger förstås men det är ju en annan historia. 



 

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Hej...

det har var intressant att følja ..

Jag står infør en likande histora, jag också

Hælsar

Charlotte



Maila gærna tillbaka , kan vi hålla lite kontakt :-)

2011-03-25 @ 17:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0