Fortsättningen följer här...

Efter att ha varit på krigsstigen ett tag så har nu allt lugnat ner sig :=) Jag tog reda på så mycket som jag bara kunde om den här 42-års regeln. Ringde FFIA och fick prata med handläggaren för Kina. Mycket bra att prata med henne och jag fick mer kött på benen. 42 år är endast en rekommendation och en individuell bedömning bör alltid göras. Hon hade dock märkt att kommunerna blivit hårdare men att det fortfarande görs undantag.
Jag väntade på att vår handläggare/utredare på kommunen skulle ringa tillbaka...
När jag haft min telefon avstängd under ett par timmar hade hon naturligtvis ringt. Jag tog ett djupt andetag och fick ett kryptiskt meddelande i örat. Jo,  men det verkade som att vi kunde ta ut blanketten "Adoption 12" från Socialstyrelsens hemsida och skika in den. Jag bad för säkerhets skull Klas dubbelkolla detta och det stämde. Så nu påbörjar vi en syskonadoption! Det är en process som heter duga - precis som allt annat när det gäller adoption.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0