Dags för förskolan igen...

I måndags började lillgubben på förskolan igen. I sommar har han faktiskt blivit lite feg :-) och med det menar jag att han inte riktigt vågar gå själv och ex tvätta händerna, eller vara ensam i rummet på övervåningen. Han säger att det är "lite läskigt" och att det finns spöken. Det där med spöken kommer nog från en bok som heter "Milla och Mållgan" (samma författare som till Alfons-böckerna), där Mållgan är ett snällt spöke som skyddar Milla på kvällen när hon ser en massa konstiga skuggor och hör ljud. Inget konstigt med det men kanske lite läskigt för en 3-åring. Ändå vill han att jag ska läsa den. Jo, det jag ville komma till var att vi var lite oroliga för när han skulle börja på förskolan i måndags.
Men det visade sig att det fanns ingen anledning till oro! Han har lekt för fullt och hittat på nya saker. Byggt torn, lekt med tåg och varit med på lässtunder - Leo älskar ju när vi läser för honom! Men det där med att vila verkar han vilja skippa. Han sover i varje fall inte, utan ligger väl mest och slappnar av. Men det blir ingen sömn i allafall som det var i våras när han gick på förskolan. Nu har ju Leo flyttat upp en avdelning och hans avdelning heter numera "Flamman" med 3-4 åringar. Pedagogerna är imponerade över att han pratar så bra och att han är så social och kan leka med alla barn. Han leker ofta med de äldre barnen också. 
Jag måste ju faktiskt säga att jag är en mycket stolt mamma som har en sån duktig, rolig, fin, intelligent och skojfrisk liten kille! 
En sak till jag måste nämna...som är lite komisk. När nu vilan på förskolan är "skippad" av unge herr Hedberg själv så blir resultatet att han blir ganska trött då vi varit hemma ett tag. Idag exempelvis, så tog det en liten stund för mig med maten (pappa var ute med jobbet), och sen när vi skulle äta så såg Leo väldigt trött ut. Jag vet inte hur många ggr han somnade. Huvudet föll åt sidan och han kunde inte hålla ögonen öppna. Man kan väl säga att han åt och sov samtidigt! Slå det den som kan ;=) !!

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0