Jag förstår inte... :o) ...eller gör jag?

Nu är det min tur att inte fatta nåt! :o)
Samtal från FFIA idag. Jag satt på jobbet och skrev journal. Hade min telefon på ljudlöst mitt framför näsan på mig. Bara idag. Har inte haft den på mig eller nära mig förrän idag...(det var kanske meningen). Jag ser att det ringer...ett Göteborgs-nummer! Jag var snabb på att svara och det var från FFIA :o) Jag fattade inte riktigt vad hon sa men NU ÄR VI OFFICIELLT FÖRÄLDRAR TILL LILLE GOSSEN!!! Kinesiska myndigheterna har bestämt sig för att han nu är vår pojke :o) ! Imorgon kommer det papper hem till oss som vi ska skriva under och som vår utredare på Socialnämnden ska skriva under för att sedan skicka det tillbaka till FFIA snabbt som ögat. Därefter ska papprena till Kina och sedan blir det dags för oss att resa till Kina för att hämta honom. Fatta!!! Vi har fått ett prel datum!!!! 25 mars är det tänkt att vi ska sitta på planet till Beijing.
Så här var det...egentligen skulle vi haft ett prel datum den 11 mars (min pappas 75 års dag för övrigt), men de papper som kommer från FFIA imorrn måste vi bägge två skriva under. Å det går ju inte så bra eftersom Klas precis har åkt till...ja, just det...Kina (och Japan) i tjänsten. Han blir borta 2 veckor och kommer inte tillbaka förrän 5 februari. Så det blir 25 mars istället. Det blir kanske bättre så, eftersom det annars blir lite "stressigt" (ha ha...väntat nästan 2 år på barn och jag känner mig stressad!!). Men när Klas kommer hem ska han sedan iväg igen - då inom Sverige - för tester (i jobbet) - då är han borta 1 vecka!!
Nästa vecka ska jag till vår utredare och få dessa papper underteckande. Jag får göra som i lumpen...köpa en kam och dra en pigg för varje dag som går :o)

En annan sak...tänker på Irene som nu är i Kina med sin man och snart kommer att få sitt barn i sin famn. Snart är vi också där....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så är det. Först väntar man i flera år. När barnbeskedet sen kommer sätter "pappersarbetet" igång igen. Och mer blir det i Kina! Ni har en fantastisk resa framför er! Jag skulle vilja följa med och sitta som en fluga på väggen och uppleva allt igen, fast lite på avstånd. Vi kom hem sent på kvällen den 10/2 och börjar så sakta komma in i vår dygnsrytm. De första nätterna vaknade Linn vid 03.00-tiden och joddlade på. Och hon somnar tidigt på kvällarna än så länge (och vi med!), vilket inte alltid var fallet när vi var kvar i Kina.

Jag kommer in på jobbet så småningom så jag hoppas vi hinner träffas innan ni åker.



Varma hälsningar från Iréne



2010-02-13 @ 19:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0