Kommer han från Kina?

Under semester har vi naturligtvis varit i Småland! Gjorde en dag ett besök i Mönsterås. Man ska inte underskatta dessa småstäder vad gäller shopping. Vi kom därifrån med 4 par skor! För 1000:- totalt. Rea i butiken... :=)  (Alla fick sig ett par ...eh mamma fick visst 2...)

Vi blev ju hungriga förstås och Klas tyckte att vi skulle gå på Kina-restaurang för att äta lite lunch. Vi klev in där och bakom kassan stod en man i vår ålder och såg väldigt glad ut och tittade på Leo. Jag sa att vi ville äta buffé men han fortsatte att titta på Leo. "Är han från Kina?" undrade han. Det tog flera sekunder (kändes som det var minuter) innan jag fattade att det var Leo han pratade om. Vadå, från Kina, tänkte jag??!! Sen kom jag på det...det var ju Leo han menade. Han frågade vilken provins och vilken stad och såg jätteglad ut. Vi satte oss ned och tog mat. Jag åt med en märklig känsla i kroppen. Leo har ju blivit en med familjen! Jag går väl inte runt hela tiden och tänker att han kommer från Kina. När vi sedan skulle gå stod jag med Leo i famnen vid utgången och väntade på Klas. Mannen bakom kassan såg fortfarande väldigt glad ut. Sedan kom det...det sedvanliga vinkandet och sedan en slängkyss ;=)  Han gjorde nog ett bestående intryck på mannen bakom disken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0