Sisådär... :o)

Nu har vår ansökan för SN-barn nått FFIA via mail! Återstår ännu några små detaljer. Jag känner att det snart är verklighet...jag kan nog räkna med att jag är mamma till en kinesisk flicka eller pojke inom 1 år i allafall! I den senaste "Vi Adoptivfamiljer" läste jag om familjen som nu varit hemma nästan 1 år med sin pojke. Jag hade mailkontakt med dem då de var så frustrerade över att ha stått i kö så länge och inget hände då de slutligen bestämde sig för att adoptera ett barn med LKG! Sen gick det tydligen väldigt fort och nu har de varit hemma med honom nästan 1 år! Otroligt vad tiden ändå kan gå fort ibland. Det har gått väldigt bra för familjen och det kändes väldigt roligt att läsa om dem. Det trillade faktiskt lite tårar från mina ögon till och med...men av glädje naturligtvis. Det kändes som att jag nu kanske förstår vad som kommer att hända snart...

Kommentarer
Postat av: karin

sakta men säkert når ni ert mål, att få ert barn i er famn...men det är bara ett delmål för den verkliga resan börjar, tillsammans med ert barn och målet når man liksom aldrig. Använder det kända citatet att "Det är resan som är själva målet"

2009-11-08 @ 19:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0