Snart jul...

Jag gick å handlade idag. För jag skulle baka som vanligt ;o) Då tänkte jag på vår lille gosse som är så långt borta. Jag såg honom springa framför mig när jag gick hemåt. Jag hoppas han tycker om vintern. Han kommer ju från södra Kina och jag gissar att det är rätt varmt där. Vinter vet jag faktiskt inte om de har...Nästa jul kan vi nog klä granen tillsammans. Jag tänker så om många saker nu: "Nästa år vid den här tiden så gör vi kanske det här..."

I söndags när jag rensade i ett av våra skåp i hallen och skulle göra plats för annat, så hittade jag Klas gamla sjömans-kostym! Jag har inte ens funderat över den på väldigt länge. Jag har "tänkt bort den" eftersom jag förmodade att vi skulle få en flicka från Kina. Nu kommer det ju en liten gosse som kanske kan passa i den där söta sjömans-kostymen! Den är nog lite omodern men det är ju absolut värt att testa om den passar.

Julkorten har börjat ramla in...det är bild på än det ena och än det andra lilla barnet. Om situationen varit annorlunda så hade jag blivit jätteledsen över dem och förmodligen lagt de julkorten allra längst ned i högen. Men nu är jag ju mamma själv :o) nu tycker jag inte att det spelar så stor roll. Vad konstigt det kan bli! Även om vår lille gosse inte är här hos oss så finns han i mitt hjärta hela tiden.


Kommentarer
Postat av: Vendla

Grattis, Gabriella först och främst till den lille gossen, som du så rart skriver. Jag visste att det var på gång för släktingarna har ju hållit mig uppdaterad innan jag själv skaffade mig ett facebookkonto.Men jag vill också gratta dig till en fin blogg. Den kommer jag att fortsätta att följa

2010-01-12 @ 18:11:58
URL: http://skogsviola.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0