Då var vi där igen...

40 år. Det är bara att inse att alla i vår ålder har barn! Var på fest igår - 40 års fest. Varenda en hade barn. Jag är dessutom ingen "mingel-människa" så jag hade talat om för Klas att jag inte ville bli lämnad "ensam". Det enda paret som pratade med mig/oss (Klas kan mingla men inte jag...) frågade naturligtvis om vi hade barn. När jag sa högt och tydligt att "Nej, vi har inga barn". Jaha....då blev det tyst i några sekunder. Dom trodde kanske att vi kom från en annan planet men vågade inte fråga. Det verkade som att dom själva hade ett halvt fotbollslag av ungar eftersom dom var ute efter en 7-sitsig bil!
Kände mig minst sagt utanför. Där satt alla - som dessutom kände varann - och pratade och skrattade, med barnen springandes runt omkring. Ganska normalt men för mig ganska avlägset. Om nu barn var det enda samtalsämnet så skulle nog jag ständigt vara tyst. Visst kan jag kommentera, men hur kul är det på en skala...? Komma med råd hur alla som är mammor och pappor ska uppfostra sina barn? "Gör si och gör så så blir det nog bra". Nä, det var ganska skönt att komma hem på kvällen, ta av sig fest-kläderna, byta om till myskläder och krypa upp i soffan och bara glo på tv....  

Kommentarer
Postat av: karin

Det är inget fel på dej! Men undrar verkligen var det var för trista typer, är det något som är skönt med att gå på partaj är väl att INTE PRATA BARN. "Jag är inte bara mamma utan partypingla också" , sådan t-shirt skulle delats ut till mammorna på festen. Viktigt att inte glömma bort att vara någons fru,fästmö,älskarinna,vännina, dotter eller arbetskamrat mellan varven...

2009-04-29 @ 17:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0