Ledsen...

Mailade igår till FFIA för att få klarhet i hur lång kön egentligen är. På hemsidan står det 2½ år men går jag in på ex Adoptionscentrums sida står det att väntetiden kommer att öka till upp till 4 år!! Då är jag 44 år och min man 43! Faaaaaaaan! Fick ett mail från vår handläggare idag (för jag undrade) där han skriver att vi INTE kan vänta oss en väntetid på 2½ utan att den kommer att bli längre. Jag känner mig så maktlös. Vi kan inte göra något åt situationen... Då känns det så orättvist att "alla andra" bara blir gravida och inte vi. Vi har inte gjort någon något ont, vi är laglydiga, vi är snälla och vänliga människor och det är heller inget "fel" på oss....ja, vad har man gjort för fel?? Det enda vi vill är att bli föräldrar...
Man kan ju inte säga att det är en rättighet att få barn, för det är det inte, även om många tycker det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0